Οι δυο Red Bull έκαναν το 1-2 στην τελευταία περίοδο ελεύθερων δοκιμών πριν από τις κατατακτήριες, που θα κρίνουν τη σειρά εκκίνησης του τελευταίου αγώνα της φετινής σεζόν.
Ο Sebastian Vettel κατάφερε να κινηθεί 1/10 του δλ. ταχύτερα από τον team mate του στη Red Bull, Mark Webber, με τη μαλακή γόμα ελαστικών στα τελευταία λεπτά της διαδικασίας. Με τη σκληρή γόμα, ο Γερμανός ήταν σχεδόν 4/10 του δλ. ταχύτερος από τον Webber.
Στην 3η θέση κατετάγη ο Lewis Hamilton, σχεδόν 6/10 πίσω από τον Vettel. O Βρετανός οδηγός της McLaren που τραυμάτισε τα σκληρά ελαστικά του από πολύ νωρίς, έπειτα από ένα βίαιο φρενάρισμα (και αργότερα αντιμετώπισε προβλήματα υπερθέρμανσης σε αυτά του πίσω άξονα), σημείωσε τον πρώτο του χρονομετρημένο γύρο μόλις 22 λεπτά πριν τη λήξη της ωριαίας διαδικασίας.
Ο Fernando Alonso βρέθηκε στην 4η θέση, 8/10 του δλ. πίσω από τον Vettel, εντούτοις, ο Ισπανός σημείωσε την ταχύτερη επίδοσή του αρκετά νωρίτερα από τους κορυφαίους συνδυασμούς και δεν εκμεταλλεύτηκε τη βελτίωση της ασφάλτου στα τελευταία λεπτά. H Ferrari πραγματοποίησε σημαντικές αλλαγές στις ρυθμίσεις της εμπρός ανάρτησης του μονοθεσίου του Ισπανού στην αρχή της διαδικασίας.
Ο Jenson Button κατετάγη 5ος, ωστόσο ο Βρετανός θα μπορούσε να βρίσκεται πολύ πιο ψηλά στον πίνακα των χρόνων. Ο περυσινός Πρωταθλητής ήταν ταχύτερος στο δεύτερο τμήμα της πίστας, αλλά εγκατέλειψε την προτελευταία γρήγορη προσπάθειά του και είχε μια μικρή έξοδο στη στροφή 18 (στο σύμπλεγμα του ξενοδοχείου) στην τελική εξόρμησή του.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, οι διεκδικητές του τίτλου έκρυβαν την πραγματική απόδοσή τους, έχοντας κάμποσα καύσιμα στο ρεζερβουάρ τους, ενώ πραγματοποιούσαν προσομοίωση κατατακτήριων δοκιμών. Επίσης, όλοι οι οδηγοί σημείωσαν την καλύτερη επίδοσή τους με τα μαλακά ελαστικά από τον 3ο γύρο ζωής τους και έπειτα. Η 60λεπτη διαδικασία ήταν ιδιαίτερα ζεστή, με τη θερμοκρασία της ασφάλτου να βρίσκεται στους 43 βαθμούς Κελσίου και της ατμόσφαιρας στους 30. Οι θερμοκρασίες αυτές θα πέσουν αισθητά για τις κατατακτήριες δοκιμές, αλλάζοντας τις απαιτήσεις από το στήσιμο των μονοθεσίων.
Ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι οι McLaren είχαν την ίδια ταχύτητα με τις Red Bull στο πρώτο τμήμα της πίστας (όπου κυριαρχούν δυο ταχύτατες αντίρροπες διαδοχικές στροφές). Στο δεύτερο τμήμα της Yas Marina, με τις δυο μεγάλες ευθείες και τα αργά συμπλέγματα στροφών που τις περιβάλουν, το σύστημα stalling των McLaren και τωνRenault είναι ιδιαίτερα αποδοτικό, ενώ οι Red Bull δε βρίσκονται πολύ πίσω. Αντιθέτως, οιFerrari που ήταν κορυφαίες εχθές στο συγκεκριμένο κομμάτι, σήμερα βρέθηκαν στο μέσο της κατάταξης. Στο τρίτο τμήμα της πίστας, με την πλειάδα αργών στροφών 90 μοιρών, όπου η πρόσφυση στην έξοδό τους είναι κρίσιμης σημασίας, το πλεονέκτημα της Red Bull σε αρνητική άντωση τις έκανε κυρίαρχες σήμερα, με μισό δευτερόλεπτο διαφορά από τις Ferrari και τις McLaren. Κανένας από τους κορυφαίους συνδυασμούς δεν έχει επιλέξει ιδιαίτερα υψηλές τελικές ταχύτητες στις ευθείες, με τις McLaren να υπερτερούν ελάχιστα και τον Webber να έχει τις χαμηλότερες, όντας στις τελευταίες θέσεις του σχετικού πίνακα.
Στον πίνακα των χρόνων, την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Renault (με τον Vitaly Petrov στην 6η θέση), οι Mercedes (7ος ο Michael Schumacher) και ο Nick Heidfeld (Sauber). O Felipe Massa ήταν μόλις 12ος. Αξίζει να αναφερθεί ότι παρουσιάστηκαν ζημιές στις εμπρός αεροτομές των Michael Schumacher και Nico Hulkenberg (Williams), παρά την απουσία υψηλών kerb στην πίστα.
GP Αμπού Ντάμπι: Ελεύθερες δοκιμές Σαββάτου | |||||||
Α/A | No | Οδηγός | Ομάδα-Κινητήρας | Χρόνος | Διαφορά | Μ.Ω.Τ. | Γύροι |
1 | 5 | Sebastian Vettel | Red Bull-Renault | 1:40.696 | 198.562 | 18 | |
2 | 6 | Mark Webber | Red Bull-Renault | 1:40.829 | 0.133 | 198.300 | 15 |
3 | 2 | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 1:41.280 | 0.584 | 197.417 | 13 |
4 | 8 | Fernando Alonso | Ferrari | 1:41.490 | 0.794 | 197.009 | 14 |
5 | 1 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 1:41.578 | 0.882 | 196.838 | 17 |
6 | 12 | Vitaly Petrov | Renault | 1:41.689 | 0.993 | 196.623 | 17 |
7 | 3 | Michael Schumacher | Mercedes | 1:41.690 | 0.994 | 196.621 | 18 |
8 | 4 | Nico Rosberg | Mercedes | 1:41.729 | 1.033 | 196.546 | 17 |
9 | 11 | Robert Kubica | Renault | 1:41.877 | 1.181 | 196.260 | 18 |
10 | 22 | Nick Heidfeld | BMW Sauber-Ferrari | 1:41.893 | 1.197 | 196.229 | 20 |
11 | 10 | Nico Hulkenberg | Williams-Cosworth | 1:41.934 | 1.238 | 196.150 | 18 |
12 | 7 | Felipe Massa | Ferrari | 1:41.978 | 1.282 | 196.066 | 14 |
13 | 9 | Rubens Barrichello | Williams-Cosworth | 1:42.316 | 1.620 | 195.418 | 15 |
14 | 23 | Kamui Kobayashi | BMW Sauber-Ferrari | 1:42.566 | 1.870 | 194.942 | 16 |
15 | 14 | Adrian Sutil | Force India-Mercedes | 1:42.587 | 1.891 | 194.902 | 18 |
16 | 15 | Vitantonio Liuzzi | Force India-Mercedes | 1:42.858 | 2.162 | 194.388 | 14 |
17 | 17 | Jaime Alguersuari | Toro Rosso-Ferrari | 1:42.993 | 2.297 | 194.134 | 20 |
18 | 16 | Sebastien Buemi | Toro Rosso-Ferrari | 1:43.344 | 2.648 | 193.474 | 18 |
19 | 19 | Heikki Kovalainen | Lotus-Cosworth | 1:44.876 | 4.180 | 190.648 | 15 |
20 | 18 | Jarno Trulli | Lotus-Cosworth | 1:45.048 | 4.352 | 190.336 | 23 |
21 | 24 | Timo Glock | Virgin-Cosworth | 1:45.050 | 4.354 | 190.332 | 20 |
22 | 21 | Bruno Senna | HRT-Cosworth | 1:45.490 | 4.794 | 189.538 | 16 |
23 | 25 | Lucas Di Grassi | Virgin-Cosworth | 1:45.629 | 4.933 | 189.289 | 22 |
24 | 20 | Christian Klien | HRT-Cosworth | 1:46.464 | 5.768 | 187.804 | 17 |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου